onsdag den 4. maj 2011

Elendig service fra Bring

Bring er et firma, der skal forestille at levere pakker til kunder på nettet. Men det er de godt nok ikke ret gode til. Dette er beretningen om farcen:

Den 16. april bestiller jeg to par sko på nettet,  hos et firma som jeg aldrig har haft nogle problemer med at benytte. I fredags den 29. april modtager jeg en pakkeseddel fra Bring om at de har forsøgt at levere en pakke til mig, jeg ringer straks, men da det er fredag eftermiddag er deres telefon lukket og jeg logger i stedet ind mandag morgen d. 2. maj og bestiller levering til sammen aften  mellem 17 og 21 via en formular på nettet.

Det skal siges, at de på pakkeslippen skriver, at de har opbevaret pakken siden den 19. april, og at de kun vil beholde den 2 uger, altså til 3. maj. Jeg modtager ikke deres pakkeseddel før den 29. - den er sendt med posten og stemplet den 28. april. Jeg har sådan set ikke meget tid at løbe på, da det jo er den 2. maj inden jeg kan komme i kontakt med dem.

Men altså - jeg beder jer levere pakken mandag den 2. maj mellem 17 og 21 og skriver i kommentarfeltet, at vores dørtelefon desværre er i stykker, så jeg må bede chaufføren om at ringe op på min mobil, så vil jeg selv komme ned og hente den. Og så venter jeg. I 4 timer. Jeg kan se på jeres hjemmeside at pakken er sendt ud, og da jeg opdaterer min søgning 20.45 kan jeg se, at i netop skulle have været forbi, men at i "Ikke har kunnet leverer/Forretning lukket".

Da jeg har meget skiftende arbejdspladser, går jeg straks ind og booker en ny levering. Denne gang i dagtimerne og til min kærestes arbejde i Glostrup, da der ikke er nogle problemer med dørtelefoner der.

For at være helt sikker på, at min pakke nu er på vej ringer jeg tirsdag morgen d. 3. maj til Brings kundetelefon. Efter næsten et kvarters ventetid taler jeg med en pige, der siger, at hun ingen god forklaring har på, at jeg først får pakkesedlen så sent, men at nu er pakken sendt tilbage til afsender og der intet er i kan gøre. Jeg må selv tage kontakt til afsenderen.

Jeg kontakter straks firmaet, der har forståelse for begrebet kundeservice og som udover en økonomisk kompensation, får de Bring til at at stoppe pakken og de meddeler mig, at i nu vil levere den til mig tirsdag aften. Det er jeg naturligvis glad for at afsender har gjort, selvom jeg ikke ligefrem er tryg ved Brings "service". Derfor ringer jeg endnu engang til dem, for at sikre mig, at beskeden om min dørtelefon når frem.

Denne gang taler jeg med en ung mand. Først og fremmest kan han fortælle, at den første levering af min pakke gik galt den 19. april, da buddet ikke har kunnet finde min adresse. Nu er det sådan at jeg bor Nørrebrogade i København. Ingen baggårde, fuldt tydeligt husnummer?! Blinde turister uden førehund kan finde min adresse!

Jeg gør samtidig den unge mand opmærksom på, at min dørtelefon ikke virker og spørger, om jeg kan være sikker på, at buddet får beskeden om at skulle ringe op. Hertil er svaret
"Ja, det er jo en ekstra service, så det kan du ikke regne med. Men jeg kan da godt se hvad vi kan gøre!"
Nu er det mit indtryk, at man ikke kan yde eksta service, når man slet ikke yder service, men det jeg ikke til medarbejderen.
Jeg spørger i stedet, om det vil sige, at jeres kommentarfelt når man bestiller levering, overhovedet ikke bliver tjekket, hvortil deres "servicemindede" medarbejder siger:
"Nu må du jo forstå, at det kan være buddet har 50 pakker, så det er jo ikke sikkert"

Wauw!! Det må jeg alligevel give Bring. Ikke alene kan i ikke finde Nørrebrogade i København, de mener også, at det er i orden at sende pakkeseddel ud til kunderne den 28.april, men tilbageskrive fristen for hvor længe i gemmer pakken til den 19.april. Og så er jeres medarbejdere helt uden initiativ og god tone. Jeg kan forstå på afsenderen country manager, at jeg langt fra er den eneste, der er utilfredse med deres evner. Derfor forsøgte jeg også at finde en løsning, så jeg kunne få pakken via post danmark, men det kan desværre ikke lade sig gøre. I stedet kan jeg se frem til endnu 4 timer, hvor jeg pænt kan håbe på, at Brings bud har fået Krak kortet med i byen.

Nå men jeg sætter mig altså til at vente igen i går i tidrummet 17-21. Løbende følger jeg med på deres hjemmeside.
Da jeg opdaterer lidt i kl 20 står der:
"Forsøkt utlevert
Årsak: Avtalt med mottaker om senere levering
Tiltak: Sending vil bli utlevert neste dag
03.05.2011 19:54"

Og her til morgen 4. maj står der, at pakken er læsset op til levering. Jeg har derfor ringet til Bring. Efter 20 minutter kommer jeg igennem til en medarbejder, der ikke rigtigt kan fortælle mig noget, så jeg beder om at blive ringet op af chefen.
Hun bekræfter at jeg i går har kunnet se den besked, dog efter en del diskussion, og siger, at det må være en fejlscanning fra chaufføren. Da der ikke er aftalt noget med mig. Derudover er hun konsekvent afbrydende, og bliver ved med at fastholde, at pakken jo vil blive leveret i dag onsdag mellem 17-21 i stedet.

Her gør jeg opmærksom på, at jo sådan set har ventet samlet i 7 timer på dem, i to dage i træk og at både min kæreste og jeg har møder i aften, som gør at vi ikke kan være hjemme fra 17-21. Hertil svarer hun, at det kan de ikke gøre noget ved og at pakken så vil blive sendt tilbage til afsender.
Samtidig siger hun, at det jo ikke er deres skyld, at Post Danmark først har sendt pakkesedlen den 28. så jeg modtager den fredag den 29. efter deres kundeservice er lukket.
Hun bekræfter også, at man jo ikke kan være sikker på, at en chauffør læser noterne til leveringen, ligesom hun siger, at jeg får den service som I hos afsender betaler for.
Yderligere mener hun, at jeg skal få en anden til at modtage pakken, enten ved at vente i min lejlighed eller min nabo.

Igen påpeger jeg, at jeg jo sådan set har ventet to aftner i træk, at det er under al kritik, og at de da som minimum kunne indgå en aftale med mig i stedet for at dikterer, hvornår jeg skal være hjemme.  Ligesom jeg siger, at jeg finder det rystende, at hun virker så ligeglad med de forskellige meldinger jeg får fra hendes medarbejdere og deres firma.

Hertil siger hun, at hun jo bare er medarbejder selv. Hvorefter hun beræfter at hun er chef for kundeservice og at hun mener, jeg er grov.
Og så siger hun, at hvis ikke pakken kommer frem i aften, så vil hun forsøge at se, om de kan stoppe pakken, så den ikke bliver sendt tilbage og hvis det lykkes, så vil de ringe til mig i morgen.

Så går der en time og kl 10 ringer min telefon. Det er et bud, der siger at han holder ned på gaden med min pakke. Til al held er jeg hjemme selvom klokken jo ikke er mellem 17-21, så jeg går ned og henter den. Og sender derefter et langt brev til afsenderen, hvor jeg redegør for det sidste af forløbet og skriver at, jeg er glad for at handle med dem, men ikke vil benytte dem så længe de bruger Bring. Hun svarer at det kan hun sådan set godt forstå og er dybt beklagende.

Kl 11 ringer min telefon. Det er Bring. De ringer for at sige, at de nu har fået stoppet min pakke, og de kan leverer den om en time, hvis jeg er hjemme....
Okaaay siger jeg, jeg fik min pakke for en time siden!! Den stakkels pige i telefonen bliver selvfølgelig dybt forvirret, også over at den er kommet ud om dagen og ikke aften, da jeg er privatkunde. Og jeg siger til hende, at hun har min dybeste medfølelse over at arbejde i det firma og jeg forstiller mig, at hun skal høre urimeligt meget skæld ud. Hun er næsten ved at græde.

Da mine fine sko endelig kom frem, var det forøvrigt ganske overraskende, at den adresse der nu stod på dem var den i Glostrup, som jeg i mandags ikke kunne få ændret levering til, for at gøre det nemmere for Bring.

Goddag mand økseskaft!!

13 kommentarer:

  1. Du godeste en historie!
    Jeg har (heldigvis) ingen erfaring med Bring, men har godt læst om andre uheldige oplevelser - og håber ikke jeg får behov for at bruge dem.
    Godt du fik dine sko - og så er der vel ellers ikke andet at gøre end at boycotte de forretninger der insisterer på at anvende så elendige budfirmaer!!

    SvarSlet
  2. Ja, det har været festligt!! Og jeg er helt enig, selvom jeg er glad for at handle med afsender, så bruger jeg dem ikke så længe de har Bring. Pludselig er køen på posthuset det mest tiltrækkende sted i verden!

    SvarSlet
  3. Ok, sikken en historie! Du kan skrive mig på som modtager: Min dørtelefon virker, og jeg er altid hjemme ....men så skal du hente her! :o) A2+B2=C2

    SvarSlet
  4. Uuuhhh Stinne, det var ellers ikke nogen tosset ide til en anden gang!

    SvarSlet
  5. Det lyder da helt grotesk!

    SvarSlet
  6. Det er jo nærmest logisk at sådan et firma ikke kan en skid, når de vælger at kalde sig selv Bring.

    Vores nye bookingsystem hedder SuperBook, og prøv lige at gætte hvor super det så er...Det er det samme med det såkaldte NemId. Hvis jeg nogensinde skal have et firma skal det hedde noget i retning af: vi-leverer-overhovedet-ikke aka Nobring.

    SvarSlet
  7. Øv for den da.

    Men når man som jeg bor i et land hvor der praktisk taget ikke findes hverken postvæsen eller udbringning af nogen art, og man skal betale "bestikkelse" hvis noget overhovedet og helt usandsynligt når frem til en, så lyder det at man 1)taler samme sprog som dem man har med at gøre og 2)at man får tingene i sidste ende, næsten som en våd drøm.

    ... og jeg er overhovedet ikke misundelig på alle dem der kan bestille ting på nettet og på en eller anden måde få det frem :-)

    ... ps: jeg ved ikke om det er meningen at man ikke skal kunne kommenterer som "almindelig blogger" (dvs. navn og url) men jeg kan ikke komme til det - og jeg får også en fejlmelding når jeg forsøger at smide min wordpress url ind ... den siger der er ulovlige tegn i url'en hvilket der ikke skulle være når den er; http://etaarisandaler.wordpress.com/

    SvarSlet
  8. Jeg har erfaringer med Bring, og de har faktisk samme kaffkaske dimensioner som dine, frk. Skjold. Så jeg føler med dig, og jeg kan mærke smerten i hvert eneste afsnit i dit indlæg. Helt ned i tæerne.
    Lad os få jaget de nordmænd ud af Danmark. Har du husket at minde dem om, at du er journalist, og at du har glimrende kontakter inde hos Pengemagasinet?
    Og har du fået noget svar på dette, hvis de overhovedet er gjort opmærksomme på dit blogindlæg?

    SvarSlet
  9. Balladen - ja, det var ret vildt!!

    Frk. Høst - Nobring - jeg elsker det!

    Rikke - okay, fair nok, det lyder godt nok vildt. Og som et sted jeg slet ikke ville kunne overleve :-) Og du burde helt bestemt kunne kommenterer, jeg har ikke sat nogen restriktioner på, så det virker underligt.

    Kære Steen - Nordmænd skal blive ved deres læst. Langrend. Smed ikke pressekortet, men du har måske spottet at der visse steder står Jeres i stedet for Deres, og det er fordi indlægget næste er identisk med meeeeget lang klage som Bring har fået. Og afsender af pakken :-)Bring siger, at den er givet videre til deres kvalitetschef. MUHAHAHAHA!!!

    SvarSlet
  10. Vil bare lige give et input omkring at jeg menig mand har samme problemer med Bring.

    De skulle have leveret en pakke til mig i mandags, men chauføren skrev bare 'falsk adresse' selvom adressen var helt korrekt og kørte den tilbage til lagret i Kolding.

    Jeg blev lovet levering tirsdag igen og fik en undskyldning, men pakken kom ikke alligevel den var slet ikke ude at køre.

    Så ringede jeg idag til Bring og firmaet jeg havde bestilt ved, efter to lange samtaler med Bring, hver gang med en bekræftigelse på at de ville levere pakken 'helt ekstraordinært' til aftenlevering fra 17-21. Men her klokken 19 er pakken stadigt ikke ude at køre og jeg bor i Odense, er temmeligt sikker på den ikke dukker op!

    Det største problem er at det er en pakke med elektronisk udstyr til 10k... og sådan en er ikke sjov at have ude at svømme.

    SvarSlet
  11. Søren - Håber din pakke er kommet frem. Bring er uhyggelige. Det firma er elendigt!! Kan godt forstå at prisen for udstyr gør dig urolig, husk at du ikke har skrevet under på modtagelse. Det er stadig alle andre ansvars end dit. Selvom det er en ringe trøst.

    SvarSlet
  12. Jeg må først å fremst si at dette er en meget fin blogg. Men det er ikke bare i Danmark Bring sliter med å kunne levere. Det gjør de også i Norge. Jeg mistenker de har et system der de ikke kan se hva sjåførene gjør, samme er det med TNT (Dem som leverer for Apple i Norge) Desverre, så er det vanskelig å komme utenom Bring i Norge, ettersom det nesten er monopol :(

    Håper Bring tar seg sammen både i Norge og i Danmark. Men så må dere ikke ta alle nordmenn under en kam ;) Det finnes mange som rett gjør sin jobb ;)

    SvarSlet
  13. Måske bliver det bare en lille smule nemmere nu de har indført "pakke-naboer". Kan forstå at jeg tilhører mindretallet der altid har fået mine pakker til aftalt tid :-)

    SvarSlet