mandag den 2. maj 2011

Kassedamens pastaret

Jeg har hørt ,at der i blog-land er noget, som hedder Kassedame-mad og jeg er ret sikker på, at denne opskrift ender i den kategori. Og det er helt okay med mig. Nogen gange er der bare ikke energi til noget som helst og klammo-jaka-pizza kan ikke gøre det for os. Men så kan Kassedamen. En klassisk, men ikke ret fin, blodsukker-redder som det kun tager 15 minutter at lave. Og uden skyggen af øko, men du kan jo opgradere.

Kunne også hedde: Chili-pasta m bacon og ærter i tomatflødesovs.

Sæt en gryde over med vand og kog passende mængde pasta. Basta.

Imens. Til 2 pers.

Hak hel rød chili groft.
(i kender godt tricket med at skærer den grønne top af, vende bunden i vejret på dyret og rulle den mellem håndfladerne, ikk? Så ryger alle de ond kerner så fint ud)
Hak 6-8 tomater i tern. Flere hvis i er mange.
Skær en pakke bacon i tern.


Steg bacon, jeg bruger en pande m høj kant. Put chili ved. Så tomater. Lad dem stege ud. Spæd evt med lidt kogevand. Tilsæt på Fløde, evt madlavningsføde (så bliver det ikke mere kassedame!), smag til med salt, peber, sødt og evt soya. Put en kop ærter i, dræn pasta og vend den i. Spis.


Kønt? Næh! Smagfuldt? U bet!!

2 kommentarer:

  1. Nemt, lækkert og hurtigt :-)

    Oprindeligt var 'kassedame' noget jeg fandt på i forbindelse med kasserne fra Aarstiderne. Det er dog nu blevet brugt negativt af nogen andre og betyder vist noget helt andet.

    Men hvis det der er kassedamemad så spiser jeg det gerne - der er jo bacon i ;-)

    SvarSlet
  2. Orv, vidste ikke engang at den stammede fra dig. (på den gode måde!. Kassedamen fortjener masser af respekt, synes jeg.

    Begik for øvrigt dit Ramsløg-salt i går. UHM!! Tak for den.

    SvarSlet