lørdag den 4. juni 2011

Nemt og sundt tun-pålæg

Det her er egentlig en rest-ret, fra sidst jeg var på slankekur, hvilket er meget længe siden, men jeg begår den indimellem. For det smager rart og er godt både i en bolle eller på rugbrød.


2 store spsk. hytteost, 1 t.ske dijonsennep, et lille finthakket løg, 3 t.ske grofthakkede kapers, nogle vrid peber.


En dåse tun ryger op i skåle. Ganske usædvanligt en hel dåse tun endda. Normalt kommer kattene altid rendende og kræver deres anpart, men varmen må have sløvet deres sanser.


3 æg kogt i 7 minutter. Af en eller anden grund kan jeg ikke lide at hakke æg, så de bliver altid bare smadret med en kniv og så bliver hele skålen moslet igennem med en gaffel. Så skal det hele nok blive delt og samlet igen. Her bør det så trække en halv til hel time, og så smages til om det mangler salt eller peber. Ligesom man naturligvis kan tilsætte krydderurt, den stærk undervurderede karse eller purløg havde været godt.


Klasket æstetisk op på rugbrød. Her kunne jeg selvfølgelig også have gjort noget ud af præsentationen, men i dag var det bare for varmt. Og er faktisk bare stolt af, at jeg har spist noget fornuftigt.

Jeg skal virkelig have gjort noget ved billedkvaliteten herinde. Skælder mig selv ud, hver gang jeg kommer forbi nogle af de virkelig billed-lækre blogs. Sådan vil jeg også være. Desværre tror jeg bare ikke, at det er sandsynligt. Må vist i gang med at researche hvilke mobiltelefoner, der tager de bedste billeder. Gode bud modtages med kyshånd, men ikke iPhone. Det bliver aldrig mig.

5 kommentarer:

  1. Sikke noget lækkert pålæg - og jeg kan rigtig godt li' alle de ting, der er i! Jeg skal selv ha' madpakke med på arbejdet, og synes det er et mareridt at finde på noget, da jeg nægter at spise alm fladt pålæg. Så jeg savner inspiration til sunde og dejlige ting man kan tage med på arbejdet, og der er den her perfekt. Skal klart på madpakke-programmet. Hvor er det fedt, at du ikke er en bager-pige:-)

    SvarSlet
  2. Lækker opskrift, helt sikkert noget jeg skal prøve.

    Med hensyn til mobil. Er kæmpe Sony Ericsson fan og kan kun anbefale en Satio. Skøn telefon med 12,1 megapixel kamera. Men prisen er også derefter...

    SvarSlet
  3. Orv tak for tippet :-) Håber du kan lide tunen.

    SvarSlet
  4. Hmmm - det har taget mig 4 dage at købe hytteost!!! Nu er jeg klar til den her opskrift:-) Måske man sku' pynte med en lille farvestrålende paraply, når jeg nu ikke er kommet igang med araber mojitos....

    SvarSlet
  5. Puuuh, jeg håber da virkelig at du kan lide det så :D Paraplyer er altid godt!!

    SvarSlet