onsdag den 20. april 2011

If it ain't broke, don't fix it

Der er en grund til at ting bliver klassikere (eller klicheer). De virker. Igen og igen. Og der er altså noget uendelig smukt ved at bare at lade maden være enkel.


Det her billede har jeg vist jer før, i forbindelse med indlægget om Hollandaise i egen æggeskal, men her er hvordan resten af de smukke Asparges endte deres dage:


BØF!!!


Kryddersmør, m persille, citron, purløg og hvidløg.

Kør serrano skinke rundt om Asparges. Steg på panden. Sammen med bøffer. Små kartofler og kryddersmør. Skønhed. Der er ingen billeder af det endelige resultat. I har set det før, og jeg glemte alt om jer, da maden stod på bordet. Rundstyk!

Asparges dag to endte således:


Torsk stegt på panden, store mængder asparges dampet i lidt vand og rigelige mængder af det sidste kryddersmør. En hjemmerørt mayo med masser af citronskal og en pink sky af stenbidderrogn.

I glasset var der en gewurztraminer.

If it ain't broke, don't fix it - Eat it!

6 kommentarer:

  1. Hej Frk Skjold - ihh, jeg elsker din mad og dine holdninger. Vist også rigtigt meget fordi jeg selv går samme vej som dig, ser det ud til:-)

    God påske fra Marianne fra Tante Sød

    SvarSlet
  2. Tak tante sød, du er vist heller ikke det værste selskab at følges med :-) Glæder mig til at se kagerne færdige!!

    SvarSlet
  3. Poesi på en tallerken!! :O)Stinne

    SvarSlet
  4. Uhm, hvor ser det lækkert ud!
    Men da jeg zoomede ind for rigtig at nyde synet af de skønne bøffer, så jeg at der stod:
    CO2 ekvivalent 16,4/kg oksekød
    Er du mon kvinden der kan opklare hvad det betyder? ;-)

    SvarSlet
  5. Stinne - præcis!!

    Ditte - Orv. Godt spørgsmål. Tjekker.

    SvarSlet
  6. Ditte - Det dækker over hvor meget co2 i kilo, der er udledt for at producere oksekødet, og så vidt jeg lige kan finde ud af, så er 16 meget lavt for lige præcis den type kød.

    SvarSlet